«Соціальний діалог маємо будувати відповідно вимогам часу»
Формально соціальний діалог в Україні зараз є, але Уряд всі свої кроки здійснює в рамках вимог МВФ та Угоди про асоціацію Україна - ЄС, тому профспілкам дуже складно вирішувати питання забезпечення соціально-економічного захисту працівників. Про це заявив Голова СПО об’єднань профспілок, Голова ФПУ Григорій Осовий на з’їзді Профспілки працівників автомобільного та сільськогосподарського машинобудування України.
Міністерством освіти і науки затверджено новий Порядок державної атестації дошкільних, загальноосвітніх, позашкільних навчальних закладів, який встановлює основні завдання, умови та процедуру проведення атестації навчальних закладів, згідно з вимогами освітнього законодавства. Документом визначено, що державна атестація є основною формою державного контролю за діяльністю навчальних закладів незалежно від їх підпорядкування, типів і форм власності. Головними завданнями державної атестації навчальних закладів є визначення відповідності навчального закладу державним стандартам певного освітнього рівня, дотримання ним вимог цих державних стандартів та забезпечення надання якісної освіти, а також надання організаційно-методичної допомоги навчальним закладам, що атестуються. Передбачається, що державна атестація навчальних закладів буде проводитися один раз на десять років. Атестація здійснюватиметься Міністерством освіти і науки та іншими центральними органами виконавчої влади, у сфері управління яких перебувають навчальні заклади, що атестуються. Атестація навчальних закладів комунальної форми власності здійснюватиметься відповідними місцевими органами управління освітою, у сфері управління яких перебувають навчальні заклади.
Стаття Міністра освіти і науки Сергія Квіта для «Української правди» від 27.01.2015
Потрібні зміни: зміст і завдання освітніх реформ
Освітній потенціал – одна з небагатьох конкурентних переваг України на теперішньому переломному етапі нашої історії. Але це лише потенціал. Для того, щоб викладачі й студенти, університети загалом розкрили його та реалізували, необхідно створити відповідні умови. Ми на порозі подвійного виклику – з одного боку, світ дуже мінливий, освітні тенденції розвиваються безперервно, необхідно рухатися в прискореному темпі, щоб почувати себе на рівних з колегами і конкурентами. З іншого – наші освіта і наука дісталися нам у спадок від ізольованої радянської системи й більше, ніж за 20 років незалежності ми практично не інтегрувалися у світові процеси. Для того, щоб наздогнати та не відставати, сьогодні потрібно діяти блискавично. Українські учні виграють міжнародні освітні змагання, наші університети пишаються освітніми традиціями, але жоден з них не входить у першу чи другу сотню престижних рейтингів.