Нещодавно увага світової громадськості була прикута до виставкового комплексу Ле Бурже в Парижі. Саме тут проходила конференція ООН з питань клімату 2015 року, участь у якій взяли лідери більшості країн світу. Це 21 конференція, присвячена кліматичним змінам, яка проводиться в рамках Конвенції ООН про зміну клімату.
Мета конференції – підписання міжнародної угоди щодо підтримки збільшення середньої температури планети на рівні нижче 2°C, яка стосуватиметься всіх країн. Настав переломний момент для навколишнього середовища та життя на Землі, коли світові лідери повинні домовитися щодо сталого майбутнього.
У той час, коли погляди усіх звернені на глобальні переговори з клімату в Парижі, доцільно зосередитися на тому, як освіта може відіграти важливу роль в побудові сталого майбутнього.
Конференція ООН з питань клімату відбувається після прийняття нового Порядку денного сталого розвитку, в якому значне місце в перетворенні сталого майбутнього в реальність посідає освіта. Прийняті у вересні цього року Цілі сталого розвитку ООН у сфері освіти передбачають, що до 2030 року «всі ті, хто здобуває освіту, отримають знання та навички, необхідні для сприяння сталому розвитку».
Делегація Інтернаціоналу Освіти на Конференції ООН
Зміна клімату була в центрі уваги Всесвітнього конгресу Інтернаціоналу Освіти, що відбувся влітку 2015 року в Оттаві, резолюції якого визначають сталий розвиток одним із пріоритетів організації.
Делегація Інтернаціоналу освіти приєдналася до заходів у Парижі, щоб підкреслити важливість навчального процесу. У попередній текст, який готувався урядами для переговорів, було включено формулювання про роль освіти в навчанні та розповсюдженні інформації про сталий розвиток.
Беручи участь у Конференції в якості партнера в рамках групи організацій громадянського суспільства, Інтернаціонал освіти також докладає зусиль, щоб уряди визнали, наскільки важливою є комплексна угода для майбутнього світу.
Освіта – шлях до глобальної усвідомленості в питаннях клімату
«Освіта має бути невід'ємною частиною угоди щодо клімату», – заявив Генеральний секретар Інтернаціоналу освіти Фред ван Левен, який взяв участь в організованій Інтернаціоналом панельній дискусії щодо ролі освіти і профспілкового руху у вирішенні питань зміни клімату.
«Необхідні фінансові зобов'язання для забезпечення того, що школи і вчителі мають достатньо ресурсів, щоб належним чином адаптувати навчальні програми з акцентом на проблематику зміни клімату». Необхідні фінансові зобов'язання для забезпечення шкіл і вчителів достатніми ресурсами для того, щоб належним чином адаптувати навчальні програми з акцентом на проблематику зміни клімату».
Панельна дискусія «Сила освіти – на шляху до глобальної усвідомленості в питаннях клімату» відбулася в рамках «Дня освіти» на Конференції. Її мета полягала в тому, щоб продемонструвати, що освіта має вирішальне значення для сталого розвитку.
«З раннього віку до початку навчання у ВНЗ, освіта є пріоритетним фактором, вона підіймає людей з бідності, є джерелом інновацій», – заявив Фред ван Левен виступаючи перед переповненою аудиторією. «Ми впевнені, що шлях до сталого майбутнього проходить через класні кімнати».
Генеральний секретар Інтернаціоналу Освіти привернув увагу не тільки до екологічних наслідків зміни клімату, але й до соціальних. Він підкреслив, що невід'ємною частиною угоди з питань клімату має бути забезпечення того, щоб «наші діти мали знання та інструменти, не тільки для того, щоб запобігти підвищенню температури на два градуси, але й для того, щоб рости в гармонії із світом навколо них і з людьми, що їх оточують».
Втрачений шанс
Водночас Фред ван Левен висловив своє розчарування тим, що питанням освіти на Конференції присвячено тільки один день.
«Викликає здивування, чому освіті не надано більше місця і в проекті Угоди. Переговори щодо кінцевого тексту Угоди завершуються.
На жаль, може статися так, що питання освіти, яка необхідна для реалізації цілей Угоди, будуть майже не висвітлені в кінцевому тексті Угоди. Шанс посилити можливості освіти у вирішенні питань зміни клімату може бути втрачений».
Міжнародний відділ ЦК Профспілки
|