Четвер, 21.11.2024, 12:51
Вітаю Вас Гість | RSS

Глухівська МРО Профспілки працівників освіти і науки

Наше опитування
Оцініть мій сайт
Всього відповідей: 187
Статистика


Онлайн всього: 1
Гостей: 1
Користувачів: 0
Наш банер



Свято дня
Праздники Украины

Головна » 2015 » Квітень » 4 » Реформування освітнього законодавства: виклики для освітян
12:38
Реформування освітнього законодавства: виклики для освітян

Реформування середньої школи є справою актуальною на сьогодні, затребуваною часом і новим вектором розвитку країни. Проте, як зауважив міністр освіти Сергій Квіт у одному із недавніх інтерв’ю, – важливим є створення цілісної картини змін на всіх рівнях освіти: дошкільної, позашкільної, середньої, вищої освіти, освіти впродовж життя – підвищення кваліфікації, перекваліфікації. А це не так просто зробити.
Так, для того щоб реформувати освіту в Україні, неможливо придумати лише оригінальну ідею і взяти готовий рецепт, який діє у тій чи іншій країні. Потрібен комплексний підхід до реформування.
На цьому наполягав і Голова Профспілки Георгій Труханов, нещодавно спілкуючись із журналістами. Він, зокрема зауважив, що будь-який закон повинен наповнюватися змістом, на який безпосередньо впливатимуть видатки, передбачені бюджетом.
«Механічне прийняття закону, якщо не буде відповідного фінансового забезпечення, нічого кардинально не вирішить. Тому потрібно концептуально визначити, що ми зараз хочемо змінити, – наголосив очільник профспілки освітян України.
Після оприлюднення на сайті профільного комітету Парламенту проекту закону «Про освіту» фахівці одразу долучилися до обговорення та аналізу тих статей, які висвітлені у документі (частина статей ще не подано).
Так, 2 квітня 2015 року фахівці Київської міської організації Профспілки за участю експертів «Реанімаційного Пакету Реформ», громадських активістів, ЗМІ провели засідання круглого столу на тему: «Забезпечення прав та гарантій освітян у процесі реформування освітнього законодавства». І на цьому круглому столі відбулося обговорювалися концептуальних засад, перспектив та ризиків проекту закону, виокремлено проблемні питання щодо функціонування галузі, стану забезпечення соціально-економічних гарантій працівників освіти.
Під час круглого столу виступили голова Київської міської організації Профспілки Олександр Яцунь, юрисконсульт міської організації Вікторія Соломінчук, експерт «Реанімаційного Пакету Реформ» Світлана Олексюк, представник Уповноваженого з прав людини Михайло Чаплига, представники Товариства молодих педагогів м. Києва.
Юрисконсульт міської профспілкової організації Вікторія Соломінчук розповіла про ризики, які на сьогоднішній день назрівають в освітньому середовищі у зв’язку з розробкою нового проекту ЗУ «Про освіту».
Вона, зокрема зазначила, що ці ризики можуть вплинути в подальшому на фінансування освіти чи на забезпечення статусу педагогічного, науково-педагогічного працівника та працівника освіти.

Тож основними викликами є:

– зняття вимоги про обов’язковість повної загальної середньої освіти;
– введення нової системи фінансування навчальних закладів за принципом «Гроші ходять за дитиною», що може призвести до закриття малокомлпектних навчальних закладів, інтенсифікації праці педагогічних працівників, скорочення тисяч освітян;
– фінансування (пряме чи опосередковане) за державний кошт приватних навчальних закладів;
– введення «заохочувальної» системи оплати праці освітян та скасування у зв’язку з цим гарантій, передбачених ст. 57 чинного ЗУ «Про освіту»;
– введення системи сертифікації педагогічних працівників (випускників педагогічних спеціальностей ВНЗ) та укладення з педагогічними працівниками в подальшому строкових трудових договорів терміном на 5 років;
– введення обмеження щодо роботи з дітьми віком від трьох років до п’яти років виключно вихователями з освітнім ступенем магістра.


Гостру дискусію викликало питання впровадження ваучерної системи освіти. Експерт від РПР Світлана Олексюк зауважила, що на сьогоднішній день поки розробляється ваучер, дуже потрібна допомога людей від школи, які безпосередньо забезпечують навчально-виховний процес, до участі в робочих групах з формування освітнього кошика.
Іншу думку висловила юрисконсульт Вікторія Соломінчук, яка зазначила, що це і є фактичне зняття обов’язковості гарантування державою повної загальної середньої освіти. Також юрисконсульт зауважила, що батьки, отримавши ваучер з певною сумою державних грошей на навчання дитини, матимуть змогу обрати чи віддати ці кошти в державний навчальний заклад, комунальний чи приватний із преференціями та додатковими заняттями. І чи не є це фактично фінансуванням державними коштами приватної освіти в тому числі?
Підсумком засідання круглого столу стало рішення про ґрунтовний аналіз матеріалів до проекту закону «Про освіту», внесення рекомендацій, зауважень та змін до них на основі їх широкого громадського обговорення в освітянській спільноті. Адже для реформування середньої освіти насамперед потрібен суспільний запит, виважений підхід до створення законодавчих документів і донесення до усіх учасників освітнього і навчального процесу – освітян, батьків, експертів, депутатів – відповідальності за ті, чи інші зміни у системі.

 

 

 

 

 


 

 
 
 
 
 
 
 
 
 
Інна Михальченко,
Прес-служба Профспілки працівників освіти і науки України
Переглядів: 404 | Додав: Lena | Теги: виклики для освітян, Реформування освітнього законодавст | Рейтинг: 5.0/1
Всього коментарів: 0
avatar
Вхід на сайт
Пошук
Календар
«  Квітень 2015  »
ПнВтСрЧтПтСбНд
  12345
6789101112
13141516171819
20212223242526
27282930
Міні-чат

Copyright MyCorp © 2024
Безкоштовний конструктор сайтів - uCoz