ЦК Профспілки працівників освіти і науки України на виконання рішення I пленуму звернувся до народних депутатів України та депутатських фракцій політичної партії «Всеукраїнське об’єднання «Батьківщина», політичної партії «Опозиційний блок», які не підтримали своїми голосами прийняття Закону України «Про Державний бюджет України на 2016 рік» № 928-VIII, прийнятого 25 грудня 2015 року та підтриманого лише 242 народними депутатами України, з проханням ініціювати подання до Конституційного Суду України про відповідність норм пункту 11 Прикінцевих положень цього закону вимогам Конституції України, яким Уряду надано право змінювати норми законів, прийнятих народними депутатами України, та визначати на його розсуд встановлені цими законами розміри виплат працівникам, особам, які навчаються, пенсіонерам, виходячи з наявних фінансових ресурсів державного та місцевих бюджетів.
На стадії бюджетного процесу Профспілка неодноразово наголошувала, зокрема й у зверненнях делегатів VIII з’їзду Профспілки працівників освіти і науки України до народних депутатів України, відповідних комітетів Верховної Ради України, спікера парламенту, на необхідності забезпечення при затвердженні Закону України «Про Державний бюджет України на 2016 рік» видатків на освіту в обсягах, гарантованих статтею 61 Закону України «Про освіту» та необхідних для реалізації трудових прав науково-педагогічних, педагогічних працівників та спеціалістів освіти відповідно до статті 57 закону, а також дотримання вимог статті 6 Закону України «Про оплату праці» та статті 96 Кодексу законів про працю України щодо рівня посадового окладу працівника першого тарифного розряду з переглядом прожиткового мінімуму до розміру, необхідного для забезпечення достатнього рівня життя працівників та їхніх сімей, а також неприпустимості надання права Уряду ручного регулювання питань оплати та нормування праці, стипендіального забезпечення та інших без дотримання вимог законів.
У листах наголошено, що згідно з Рішенням Конституційного Суду України від 9 липня 2007 року № 1-29/2007 встановлення законом про Державний бюджет іншого (додаткового) правового регулювання відносин, ніж передбачено законами України, визнано таким, що не відповідає Конституції України. У Рішенні Конституційного Суду України від 22.05.2008 №10-рп/2008 зазначається, що статтею 92 Конституції України визначено сфери, зокрема бюджетну, які мають врегульовуватися виключно законом. Закон про Держбюджет є основним фінансовим документом держави. Через своє спеціальне призначення цей закон не повинен регулювати відносини в інших сферах суспільного життя. Конституція України не надає закону про Держбюджет вищої юридичної сили стосовно інших законів.
Завантажити документ:
Управління соціально-економічного захисту
|